Køllægning af AURORA BOTNIA

AURORA BOTNIA. © Kvarken Link

Der var i dag (13/2) køllægning på Wasalines nye færge AURORA BOTNIA, som bliver bygget på det finske værft Rauma Marine Constructions. Den første blok havde en vægt på ca. 210 tons.

Den første blok på 210 tons løftes ned i dokken. Foto: Kvarken Link

Færgen som har byggenummeret NB6002, skal efter planen søsættes i efteråret, for endelig at blive leveret i foråret 2021.

Den første blok, som skal blive til AURORA BOTNIA, er næsten på plads i dokken. Foto: Kvarken Link

“RMC wants to be a forerunner in producing holistic solutions with cutting-edge technology. The Clean Design class notation is one example of this. Moreover, we have partnered with Aalto University and agreed on joint research and development efforts.”

Jyrki Heinimaa, Direktør i Rauma Marine Constructions.

“I’m very proud that we have reached this milestone. Laying the keel is an event that we have been looking forward to for some time. Now, we can see years of planning become a reality. This vessel is the most environmentally friendly large RoPax ferry in the world, its degree of domestic origin is more than 80%, and it employs the most cutting-edge, environmentally friendly technology.”

Peter Ståhlberg, Administrerende direktør i Wasaline.

Kilde: Kvarken Link

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart, på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →