Køllægning af GNV VIRGO

Køllægning af GNV VIRGO. © Grandi Navi Veloci

Torsdag d. 4. juli, var der køllægning af RoPax færgen GNV VIRGO på det kinesiske værft Guangzhou Shipyard International. GNV VIRGO er den tredje færge ud af fire, som det italienske rederi Grandi Navi Veloci (GNV) har bestilt på værftet.

GNV VIRGO bliver rederiets første færge som kan sejle på LNG. Den sidste færge i bestillingen kommer også til kunne sejle på LNG. Disse to færger forventes leveret i første og andet halvår 2026.

Fakta på GNV VIRGO:

  • Længde: 218 meter
  • Bredde: 29,6 meter
  • Fart: 25 knob
  • Passagerer: 1.785
  • Lanemeter: 2.780

Kilde: Grandi Navi Veloci

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →