Molslinjen vinder udbuddene af Kalundborg – Ballen og Bøjden – Fynshav

SAMSØ ankommer til Kalundborg d. 17/7-2019. Foto: Michael Koefoed-Hansen

Transportministeriet har meddelt Molslinjen, at de har genvundet de to udbud af henholdsvis Kalundborg – Ballen og Bøjden – Fynshav. Kontrakterne som har en varighed på 10 år, vil blive underskrevet senere på efteråret.

”Vi er glade for at beholde de to ruter, og vi glæder os til at udvikle trafikken begge steder i den næste kontraktperiode til gavn for de lokalsamfund, hvor færgedriften er så vigtig.”

Carsten Jensen, Molslinjens administrerende direktør.

Der vil på begge på ruter, blive indsat en nybygget elfærge. De sidste detaljer omkring nybygningerne vil blive afsluttet når kontrakterne er underskrevet. Herefter vil der komme mere information omkring de to færger.

”Der ligger to års planlægning bag optimeringen af færgerne – og det kommer til at betyde et stort skridt i vores planer for omstilling af dansk indenrigsfærgefart. Vi har bygget videre på vores gode erfaringer med vores første elfærge på Fanølinjen. Her har vi fået værdifuld erfaring, som vi kan tage med os til de nye og større færger”

Carsten Jensen.

Den nye kontrakt for Bøjden – Fynshav, starter i september 2024, mens Kalundborg – Ballen følger efter fra januar 2025.

Kilde: Molslinjen

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →