GRANDE MELBOURNE leveret til Grimaldi Lines

Navngivning af GRANDE MELBOURNE. © Grimaldi Lines

Onsdag d. 22. oktober var der navngivning og levering af GRANDE MELBOURNE til Grimaldi Lines. GRANDE MELBOURNE er bygget på det kinesiske værft Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company (SWS) og er den 3. ud af 7 Pure Car & Truck Carrier (PCTC) skibe, som rederiet får bygget på værfter ejet af China State Shipbuilding Corporation (CSSC).

“Our new-generation PCTCs are setting a new standard in the global transport of vehicles across key global routes, especially those connecting Asia to the rest of the world. Once again, we thank SWS for the excellent job made in the construction of the Grande Melbourne and her sister vessels. We are also deeply grateful to our long-standing customers like Scania, who keep appreciating our commitment to delivering increasingly efficient transport services worldwide”.

Emanuele Grimaldi, Managing Director in Grimaldi Group.

GRANDE MELBOURNE er klargjort og godkendt af klassifikationsselskabet RINA, til senere at kunne ombygges til at kunne sejle på ammoniak.

Fakta på GRANDE MELBOURNE:

  • Længde: 200 meter
  • Bredde: 38 meter
  • Biler: 5.900
  • Lanemeter: 800

Kilde: Grimaldi Group

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →