DFDS: CÔTE D’OPALE leveret

CÔTE D’OPALE. © Stena RoRo

6 uger før planlagt, blev CÔTE D’OPALE i dag (17/5-2021) leveret til Stena RoRo, som dog har chartret den ud til DFDS for de næste 10 år. Her vil den i løbet af sommeren afløse CALAIS SEAWAYS på ruten Dover – Calais.

CALAIS SEAWAYS. © DFDS

“With capacity for 160 trailers and space for 1000 passengers and crew, the CÔTE D’OPALE is a fine example of how we combine cargo and passenger traffic without compromising the onboard experience. We appreciate Stena’s E-Flexer design, which has made it possible to adapt the ferry, in collaboration with Stena, to the wishes associated with the short crossings across the Channel.”

Torben Carlsen, CEO of DFDS.

CÔTE D’OPALE er den 5 færge i serien af pt. 9 E-Flexer færger, som Stena RoRo får bygget på det kinesiske værft CMI Jinling (Weihai).

Kilder: DFDS og Stena RoRo

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart, på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →