DFDS optimerer flådeudnyttelsen i den nordlige del af Østersøen

SAILOR ankommer til Kapellskär d. 2/6-2018. Foto: Michael Koefoed-Hansen

Covid-19 situationen har gjort, at antallet lastbiler på DFDS ruten mellem Hangö (Finland) og Paldiski (Estland) er faldet. Derfor vil DFDS næsten halvere antallet af afgange på ruten. Ruten bliver betjent af RoPax færgen SAILOR.

Den ekstra ledige tid SAILOR får, vil så blive brugt på ruten Paldiski – Kapellskär (Sverige), som ikke er blevet påvirket negativt af Covid-19. Denne rute betjenes i dag primært af RoPax færgen OPTIMA SEAWAYS, mens SAILOR har sejlet en enkelt dobbelttur om ugen. Nu vil ruten blive ændret så der er daglige aften afgange fra hver havn, noget som ikke er muligt med kun en færge.

OPTIMA SEAWAYS. © DFDS

Samarbejde med Eckerö Line

DFDS har desuden lavet en samarbejdsaftale med Eckerö Line omkring fragt mellem Finland og Estland, så DFDS kan tilbyde deres kunder plads på Eckerö Lines rute mellem Muuga udenfor Tallinn og Vuosaari udenfor Helsinki. Denne rute betjenes af RoPax færgen FINBO CARGO.

FINBO CARGO. Foto: Eckerö Line

Kilde: DFDS

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →