Ferry Sunflower: SUNFLOWER KURENAI søsat

Søsætning af SUNFLOWER KURENAI. © Mitsubishi Heavy Industries

Torsdag d. 3. marts, var der søsætning og navngivning af SUNFLOWER KURENAI på det japanske værft Mitsubishi Heavy Industries i byen Yokohama.  SUNFLOWER KURENAI er den første af to søsterfærger som, Ferry Sunflower (datterselskab til Mitsui O.S.K. Lines) har bestilt hos det japanske værft.

SUNFLOWER KURENAI forventes leveret i december 2022, og vil blive indsat på ruten Osaka – Beppu i januar 2023. Den bliver dermed den første indenrigsfærge som kan sejle på LNG i Japan. Den er udstyret med Wärtsilä dual-fuel motorer så den også kan sejle på diesel.

Fakta på SUNFLOWER KURENAI:

  • Længde: 199,9 meter
  • Bredde: 28,0 meter
  • Passagerer: 716
  • Biler: 100
  • Lanemeter: 1.781

Kilde: Mitsubishi Heavy Industries

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →