GREAT COTONOU leveret til Grimaldi Lines

GREAT COTONOU. © Grimaldi Lines

Det italienske rederi Grimaldi Lines, har d. 20. december fået leveret ConRo færgen GREAT COTONOU. Færgen er den sidste af 6 søsterfærger af ”G5” klassen, som rederiet har fået bygget på det sydkoreanske værft Hyundai Mipo Dockyard Co.

“Today, we introduce two major innovations: the Great Cotonou, the sixth and final technological gem of the G5 class, and the new regular service that will enable the transport of rolling cargo and containers between China, West Africa, and Brazil. We are proud to offer our customers an increasingly extensive network of services that stand out for their high transport capacity and environmental sustainability, thanks to our increasingly young and cutting-edge fleet.”

Gian Luca Grimaldi, President of Grimaldi Group S.p.A.

GREAT COTONOU vil fra januar 2025, blive indsat på en ny fragtrute mellem Kina og Lagos (Nigeria), hvor en af dens søsterfærger også vil blive indsat.

Fakta på GREAT COTONOU:

  • Længde: 250 meter
  • Bredde 38 meter
  • Lanemeter: 4.700
  • Biler: 2.500
  • Container: 2.000 TEU

Kilde: Grimaldi Group

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →