Køllægning af ny agter sektion til MÜNSTERLAND

Køllægning af ny agter sektion til MÜNSTERLAND. © Royal Niestern Sander

I forbindelse med at den tyske færge MÜNSTERLAND fra 1986, skal ombygges til LNG, var der d. 14. maj, køllægning af ny agter sektion til MÜNSTERLAND på det nederlandske værft Royal Niestern Sander. Den nye agter sektion, vil indeholde dual-fuel motorer, LNG-tanke, fremdrivningssystemer, alle LNG-installationer, rørledninger og andre systemer.

MÜNSTERLAND. © AG “EMS”

Når MÜNSTERLAND kommer til værftet, vil dens oprindelige agter sektion, blive udskiftet med den nye. Dermed kan værftsopholdet forkortes, og dermed begrænse den tid hvor færgen ikke kan tjene penge til rederiet.

I forbindelse med konverteringen til LNG, vil mange af de andre systemer ombord på færgen også blive opgraderet til nyeste standard, da de var enden af deres livscyklus. MÜNSTERLAND får derfor forlænget sit liv med mange år.

Ombygningen af MÜNSTERLAND vil finde sted til vinter, så den er klar til påsketrafikken i 2021.

MÜNSTERLAND sejler fra Eemshaven og Emden, til øen Borkum.

Kilde: Royal Niestern Sander

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart, på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →