DFDS nye færge CÔTE D’OPALE søsat

CÔTE D’OPALE. ©DFDS

Onsdag d. 20. maj, blev færgen CÔTE D’OPALE søsat på China Merchants Jinling Shipyard Weihai i Kina, hvilket var over en måned før planlagt. Færgen er nummer 5 i serien af pt. 9 E-Flexer færger, som Stena RoRo får bygget på det kinesiske værft. Ved leveringen som efter den original plan er d. 30. juni 2021, vil den blive bareboat chartret til DFDS i 10 år.

CÔTE D’OPALE. ©DFDS

CÔTE D’OPALE er specialtilpasset til DFDS rute mellem Dover og Calais, hvor den vil afløse CALAIS SEAWAYS. Den har derfor bl.a. ingen kahytter, hvilket de andre 8 færger i serien har. Den ekstra plads vil derfor blive brugt på at optimere kundeoplevelsen med ekstra faciliteter, bl.a. at passagererne har masser af plads til at slappe af, prøve moderne madkoncepter og nyde en omfattende shopping oplevelse.

CALAIS SEAWAYS. © DFDS

Kilde: DFDS

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart, på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →