Striden mellem Siem og Fratelli Onorato Armatori afsluttet

ALF POLLAK. Foto: Peter Therkildsen (14/11-2018)

Striden mellem norske Siem og italienske Fratelli Onorato Armatori (delejere af Moby Lines) omkring chartreren af de to RoRo færger ALF POLLAK og MARIA GRAZIA ONORATO har nået en afslutning. Siem og Fratelli Onorato Armatori har indgået en hemmelig aftale, der betyder at de to RoRo færger er blevet tilbageleveret til Siem, mens Moby Lines har fået frigivet færgen MOBY ALE DUE, som ellers var tilbageholdt i Ajaccio, som en del af striden.

MARIA GRAZIA ONORATO i Odense fjord d. 3/5-2019. Foto: Peter Therkildsen

I forbindelse med tilbageleveringen har ALF POLLAK skiftet navn til LISMORE, mens MARIA GRAZIA ONORATO har skiftet navn til LONGSTONE.

MOBY ALE DUE. © Moby Lines

Begge de to RoRo færger, var før striden brød ud, subchartret af DFDS. LISMORE (ALF POLLAK) fortsætter med at sejle for DFDS, mens LONGSTONE (MARIA GRAZIA ONORATO), som også var tilbageholdt, er sejlet til Spanien og fremgår ikke at DFDS fartplan for Middelhavet mere.

Kilde: Shipping Italy

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →