Brittany Ferries: Søsætning af SAINT-MALO og køllægning af GUILLAUME DE NORMANDIE

Køllægning af GUILLAUME DE NORMANDIE. © Stena RoRo

I slutningen af september, var der køllægning af GUILLAUME DE NORMANDIE på det kinesiske værft CMI Jinling Weihai Shipyard. Færgen er den sidste ud af en serie på 12 E-Flexer færger som Stena RoRo har bestilt på det kinesiske værft. Den forventes leveret i 2025 og vil blive indsat på ruten Portsmouth – St Malo.

Lørdag d. 7. oktober var der på det kinesiske værft søsætning af færgen SAINT-MALO, den er den 11. ud af 12 E-Flexer færger som Stena RoRo får bygget. Den forventes leveret i 2024 og vil blive indsat på ruten Portsmouth – Caen.

Begge færger er chartret af det franske rederi Brittany Ferries for en periode på 10 år, med en købsoption efter 4 år.

Kilder: Stena RoRo og Sjöfarts Tidningen

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →