Færgerederiet Stena Line har fået ny Trade Director i Danmark. Elisabeth Lönne har overtaget roret og skal fremover sætte kursen for rederiets to danske ruter Frederikshavn – Göteborg og Grenaa – Halmstad.
“Det er en speciel og alvorlig tid, jeg er landet midt i, med en pandemi, som rammer os alle på den ene eller anden måde. Stena Line er en vital del af den dansk-svenske infrastruktur, hvilket er blevet tydeliggjort i de seneste måneder, hvor vi har stort fokus på at holde varestrømmene i gang og sikre den vigtige forsyning mellem vores lande.”
Elisabeth Lönne.
Elisabeth Lönne overtager stillingen som Trade Director i Danmark fra Johan Edelman, der har fået nye udfordringer i rederiet. Elisabeth er dermed ansvarlig for at udvikle rederiets to danske ruter Frederikshavn og Göteborg samt Grenaa og Halmstad, som besejles af færgerne STENA DANICA, STENA JUTLANDICA, STENA VINGA og STENA NAUTICA.
”Ruterne i Danmark er helt unikke og er en stor del af Stena Lines historiske arv. Vi har én af de ældste ruter fra 1963 mellem Frederikshavn og Göteborg, og så har vi den spritnye rute fra i år mellem Grenaa og Halmstad. Vores position i Danmark skal fastholdes og udbygges ved fortsat at investere i markedet og tilpasse vores forretning til kunderne i denne usædvanlige tid, hvor vi har et endnu større fokus på sikker drift og sikkerheden ombord. Det vil vi bygge videre på i fremtiden,” siger Elisabeth Lönne.
Elisabeth Lönne er uddannet fra Lunds Universitet og har gennem sin karriere blandt andet arbejdet i Scandlines og har i en årrække besiddet forskellige lederstillinger i Stena Line inden for salg, marketing og service. Senest kommer hun fra stillingen som Travel Commercial Manager for Nordsøregionen, hvor hun med base i London havde ansvaret for salget på de to stærkt konkurrenceprægede og fragttunge markeder, Storbritannien og Holland.
”Elisabeth Lönne besidder kombinationen af den rette erfaring og den rette personlige DNA til fortsat at udvikle vores ruter mellem Sverige og Danmark. Hun har alle forudsætninger for at realisere vores strategi om en endnu stærkere position, en styrket region og et fortsat stort engagement i Danmark. Vi er meget glade for at have hende med ombord på vores fortsatte rejse om at bidrage til en positiv udvikling af gods- og passagertransport i Kattegatregionen.”
Markus Lindbom, Chief Commercial Officer i Stena Line.
Kilde: Stena Line