Mandag d. 4. marts, begynder entreprenørfirmaet Munck Havne & Anlæg med første fase af ombygningen af havnene i Bøjden og Fynshav. De to havne skal ombygges for at tilpasses Alslinjens kommende hybridfærge NERTHUS, som er noget større end rutens nuværende færger FRIGG SYDFYEN og FYNSHAV.
”Det kan umiddelbart se ud som en overkommelig opgave, men der skal arbejdes under vandet og i terræn i konstruktioner, som er lavet tilbage i 1960’erne, så der er lidt spænding omkring, hvad vores folk egentlig støder på.”
Jesper Maack, pressechef i Molslinjen.
I første omgang får arbejdet i færgelejerne ingen konsekvenser for den daglige drift af ruten. Senere vil der periodevis komme tilpasninger i driften, for at få færgelejerne tilpassede.
Der vil senere komme andre entreprenører på pladsen, herunder rampeleverandør, leverandør af ladeudstyr og fortøjningssystemer. Alt sammen arbejde, som bliver et vigtigt skridt frem mod en mere grøn færgedrift.
Kilde: Molslinjen