Stena RoRo præsenterer nye RoRo og RoPax designs

E-FLEXER 300-500. © Stena RoRo

Stena RoRo har på deres hjemmeside præsenteret et nyt RoPax design, samt 2 RoRo designs (hvoraf det ene allerede er under bygning i Kina).

RoPax design

RoPax færgen bygger på deres E-Flexer serie, men med mindre passagerkapacitet og mere fokus på fragt. RoPax udgaven af E-Flexer serien vil få en passagerkapacitet på mellem 300 og 500 personer.

Fakta på E-Flexer 300-500:

  • Længde: Mellem 190 og 240 meter
  • Bredde: 28,7 meter
  • Passagerer: 300 til 500
  • Kahytter: 50 til 150
  • Lanemeter 2.800 til 4.600

RoRo designs

Det ene RoRo design som går under navnet NEW MAX, er allerede kendt, da det er den, som de får bygget to af hos China Merchants Jinling Shipyard (Weihai) i Kina til Stena Lines Heysham – Belfast rute og skal leveres i 2025.

NEW MAX. © Stena RoRo

Fakta på NEW MAX:

  • Længde: 147 meter
  • Bredde: 26,3 meter
  • Lanemeter: 2.800

Desuden har de præsenteret en RoRo færge med designnavnet C-FLEXER.

C-FLEXER. © Stena RoRo

Fakta på C-FLEXER:

  • Længde: 216 meter
  • Bredde: 30,4 meter
  • Lanemeter: 3.500 til 5.050

Kilde: Stena RoRo

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →