Trinidad & Tobago forlænger chartreren på CABO STAR

CABO STAR. © Bridgemans Services Group LP

Regeringen på Trinidad & Tobago, har valgt at forlænge chartreren på RoRax færgen CABO STAR med 2 år. Færgen har været chartret af Bridgemans siden 2017, hvor den har sejlet mellem Port of Spain og Scarborough. Den daglige chartrehyre er blevet reduceret fra 21.000 dollars til 16.000 dollars om dagen, i den nye kontrakt.

I starten af året, sendte National Infrastructure Development Company (NIDCo) på vegne af regeringen på Trinidad & Tobago en invitation ud til rederier og færgeejere, om at de ønskede bud på en RoPax færge, som de kunne chartre til afløsning af CABO STAR. Der kom 15 bud ind, og 4 bud blev valgt ud.

Stena RoRo var vinderen med RoPax færgen KERRY, men de ville havde 23.000 dollars om dagen, og kunne ikke gå ned på den pris som NIDCo ville give. NIDCo prøvede derefter at forhandle en aftale på plads med de 3 andre budgivere, men heller ikke de ønskede at gå tilstrækkelig ned i pris.

KERRY ankommer til Santander. Foto: Jose Luis Diaz Campa

Så til sidst faldt valget på at forlænge chartreren på CABO STAR, til den reducerede pris.

Regeringen på Trinidad & Tobago, kigger på mulighederne for at få bygget en RoPax færge, da der har været en del klager over CABO STAR, både at den er for langsom, samt at passagerkapaciteten er for lille.

Kilde: Loop News

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart, på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →