DFDS køber FRS Iberia

ALGECIRAS JET. © FRS Iberia

DFDS har i dag søndag købt rederiet FRS Iberia med 750 ansatte af det tyske rederi FRS GmbH & Co. KG. FRS Iberia som blev etableret i 2000, har 3 ruter over Gibraltar Strædet, nemlig mellem Algeciras – Tanger MED, Algeciras – Ceuta og Tarifa – Tanger Ville. Den første betjenes af de to RoPax færger KATTEGAT og TANGER EXPRESS (som tidligere har tilhørt Mols-Linien) og RoRo færgen MIRAMAR EXPRESS, samt med hjælp af hurtigfærgen PONIENTE JET i sommers. De to sidste ruter betjenes af hurtigfærgerne ALGECIRAS JET, CEUTA JET, LEVANTE JET og TARIFA JET).

TARIFA JET. © FRS

“We are excited to expand our network to one of Europe’s significant ferry markets that we expect will continue to show high growth underpinned by the ongoing nearshoring of supply chains to Europe.”

Torben Carlsen, CEO of DFDS.

Opkøbet vil styrke DFDS tilstedeværelse i Middelhavet, som i dag består af fragtruter primært mellem Tyrkiet og EU-landene Italien og Frankrig. FRS Iberia vil blive integreret i DFDS færgedivision.

MIRAMAR EXPRESS. Foto: FRS

“FRS Iberia/Maroc has achieved great success for more than two decades. We are pleased to have found a partner in DFDS who will run the company in a proven manner to ensure its continued growth and take good care of our employees.”

Götz Becker, CEO FRS Group.

Købet skal nu godkendes af konkurrencemyndighederne i Spanien og Marokko.

Kilder: DFDS og FRS

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →