MOL Sunflower: SUNFLOWER KAMUY søsat

SUNFLOWER KAMUY. © MOL Sunflower

Torsdag d. 11. april, var der søsætning af RoPax færgen SUNFLOWER KAMUY på det japanske værft Naikai Zosen. SUNFLOWER KAMUY er den første af to søsterfærger som japanske MOL Sunflower får bygget på værftet. Færgen er udstyret med en MAN B&W 12S50ME-C8.5-GI dual fuel motor, som kan sejle på både diesel og LNG.

SUNFLOWER KAMUY forventes leveret i december 2024 og vil blive indsat på ruten Oarai – Tomakomai i starten af 2025. Søsterfærgen, vil følge efter senere i 2025.

Fakta på SUNFLOWER KAMUY:

  • Længde: 199,40 meter
  • Bredde: 28,60 meter
  • Passagerer: 157
  • Biler: 50
  • Lanemeter: 2.015
  • Fart: 24 knob

Kilder: Naikai Zosen og Mitsui O.S.K. Lines

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →