Søsætning af AURORA BOTNIA

Søsætning af AURORA BOTNIA d. 11. september 2020. © Kvarken Link

Fredag d. 11. september, var der søsætning af Kvarken Links nye færge AURORA BOTNIA på Rauma Marine Constructions (RMC) i Finland. AURORA BOTNIA forventes færdigbygget i foråret 2021, hvorefter den vil blive indsat for Wasaline på ruten mellem Umeå og Vaasa, hvor den vil afløse WASA EXPRESS.

“We can be proud of the fact that despite the unusual circumstances, we are now celebrating the float-out of Aurora Botnia. People at RMC and in our network of partners have done an excellent job, tackling challenges brought about by the coronavirus and driving the project forward in a determined manner. As this project is unique to both parties, I am extremely happy with the smooth cooperation between our team and the customer. I have every reason to believe it will continue to run on track”, says Jyrki Heinimaa, President and CEO of RMC.

AURORA BOTNIA vil være den første bil- og passagerfærge i verden med Clean Design klassifikation. De fire hovedmotorer, leveret af Wärtsilä, kører på både flydende naturgas (LNG) og biogas (LBG). Når AURORA BOTNIA nærmer sig havnen eller afgår, kan den sejle ved hjælp af elektrisk kraft. Takket være disse nye teknologier vil kuldioxidemissionerne fra AURORA BOTNIA være betydeligt lavere sammenlignet med den nuværende WASA EXPRESS.

“On this special day, I would like to thank Wasaline’s entire personnel both on board and on shore. I also want to say thanks to all our partners and everyone supporting us on this journey. The new ship is the most environmentally friendly RoPax ferry in the world, and it has many innovative features. Wasaline wants to be the most sympathetic, eco-friendly and reliable shipping company operating in the Baltic Sea. Today, we will also set out to update our brand to match this new era”, says Peter Ståhlberg, Managing Director of Wasaline.

Kilde: Kvarken Link

Om Michael Koefoed-Hansen

Redaktør og ejer af Færgenyt. Har udgivet 3 bøger om dansk færgefart, på forlaget Starnia, samt drevet hjemmesiden ”The ferry site” siden 1998. ”The ferry site” hører i dag til blandt de største private hjemmesider med information omkring færger.

Se alle indlæg af Michael Koefoed-Hansen →